Newest jeep grand cherokee

Новый Jeep Grand Cherokee: представлена короткая версия

Grand Cherokee пятого поколения дебютировал еще в самом начале года, но тогда увидела свет только удлиненная версия L с третьим рядом сидений, которая открыла для марки Jeep новую (или забытую старую) рыночную нишу. Теперь же представлен стандартный пятиместный Grand Cherokee. Который, впрочем, максимально унифицирован с длинным вариантом.

Кузова двух машин одинаковые вплоть до центральных стоек, но стандартный Grand Cherokee имеет более короткую колесную базу: 2964 мм против 3091 мм у версии L (у внедорожника прошлого поколения было 2916 мм). Уменьшены проемы задних дверей, изменена форма боковых окон и задних стоек, увеличен наклон заднего стекла, задний свес стал короче. Длина нового внедорожника — 4910 мм вместо 4820 мм у предшественника и 5204 мм у модели Grand Cherokee L.

Если сравнивать с прежней моделью, то новый Grand Cherokee стал чуть шире и на 10 мм ниже. В Америке любят измерять объем салона, и он стал чуть больше: 3,25 кубометра против 3,13 у предшественника. А объем багажника вырос с 1028 литров до 1068 литров по американскому стандарту SAE. Светодиодные фары есть уже «в базе», можно впервые заказать черную крышу. На 36 мм расширена колея, а колеса теперь могут быть диаметром от 17 до 21 дюйма, тогда как прежде было максимум 20 дюймов.

Читайте также:  Муфта сцепления уаз 3151

В новом поколении Гранд переехал на итальянскую платформу Giorgio, которая лежит в основе моделей Alfa Romeo Giulia и Stelvio. Хотя на деле она принесла только расширенное применение алюминия и высокопрочных сталей (автомобиль стал легче), новую электронику и системы безопасности. А вот технику новый Grand Cherokee унаследовал от предшественника, пусть и с необходимыми доработками.

Ассортимент полноприводных трансмиссий сохранен. Базовая Quadra-Trac I включает муфту в приводе передних колес, причем теперь она может полностью размыкаться во время движения по трассе (прежде муфта всегда работала с преднатягом). Трансмиссия Quadra-Trac II дополнена демультипликатором (коэффициент понижения — 2,72:1), ну а Quadra-Drive II вдобавок имеет блокировку заднего дифференциала. Электронная система Selec-Terrain подразумевает внедорожные режимы Auto, Sport, Rock, Snow и Mud/Sand. На рынке США по-прежнему предложены и самые простые заднеприводные версии.

Jeep Grand Cherokee в начальной комплектации

Базовая подвеска — пружинная. А опционная пневмоподвеска Quadra-Lift с замкнутым воздушным контуром теперь дополнена адаптивными амортизаторами. Есть пять фиксированных положений кузова, в самом верхнем дорожный просвет достигает 287 мм (против 274 мм у прежней модели), а глубина преодолеваемого брода — 610 мм (против 510 мм).

В гамму сразу включен самый внедорожный вариант Jeep Grand Cherokee Trailhawk. Как и раньше, он имеет дополнительную защиту снизу, 18-дюймовые колеса с внедорожными шинами, усеченные бамперы, выставленные напоказ буксировочные проушины, стандартную пневмоподвеску и трансмиссию Quadra-Drive II с блокировкой заднего дифференциала. Но теперь также появились размыкаемые стабилизаторы поперечной устойчивости (почти как у Рэнглера) и внедорожный круиз-контроль Selec-Speed, поддерживающий ползущую скорость.

Бензиновые двигатели для американского рынка прежние. Это классические атмосферники V6 3.6 (297 л.с., 353 Нм) и V8 5.7 (362 л.с., 529 Нм). Оба — в паре с восьмиступенчатым «автоматом». У «восьмерки» есть система отключения половины цилиндров при невысокой нагрузке, которая позволяет уменьшить расход топлива на 5—20%. Самый мощный Grand Cherokee может тянуть прицеп массой до 3265 кг.

А еще в новом поколении впервые появился гибридный вариант — Jeep Grand Cherokee 4xe. Он оснащен двухлитровой бензиновой турбочетверкой нового поколения, которая имеет непосредственный впрыск топлива и двухпоточный турбокомпрессор. А за электрификацию отвечают стартер-генератор с ременным приводом и полноценный тяговый электромотор, установленный в восьмиступенчатом «автомате» вместо гидротрансформатора. Пиковая отдача системы — 381 л.с. и 637 Нм!

Гибрид может передвигаться на чистой электротяге: отдельный фрикцион отключает бензиновый двигатель от электромотора, и в этом режиме Grand Cherokee может проехать до 40 км. Максимальная дальность хода превышает 700 км. Тяговая батарея емкостью 17 кВт∙ч установлена под полом и работает с напряжением 400 вольт, ее можно зарядить от розетки. Важно, что гибрид можно будет заказать даже во внедорожном исполнении Trailhawk: вся электрика изолирована и не боится бродов, но максимальный дорожный просвет чуть меньше, чем у бензиновых машин (278 мм).

Интерьер Гранда полностью новый. Виртуальные приборы на экране диагональю 10,25 дюйма входят в базовое оснащение, а вместо рычага управления коробкой передач установлена вращающаяся шайба. Медиасистема Uconnect 5 может иметь тачскрин диагональю 8,4 или 10,1 дюйма (в зависимости от комплектации), она работает в пять раз быстрее прежней, поддерживает беспроводные протоколы Apple CarPlay и Android Auto, а также обновление «по воздуху». При этом пульт климат-контроля остался полностью аналоговым — с настоящими кнопками, качающимися клавишами и парой крутилок.

За доплату предусмотрены проекционный экран (десять дюймов), а еще на «коротком» Grand Cherokee дебютировала новая опция, которой нет у длинной L-версии, — это дополнительный тачскрин диагональю 10,25 дюйма, установленный перед пассажиром. Также можно заказать пару телевизоров для задних седоков, аудиосистему McIntosh (19 динамиков), камеры кругового обзора, систему ночного видения и адаптивный круиз-контроль с функцией удержания в полосе. На старте продаж будет семь комплектаций: Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit и новая топ-версия Summit Reserve, особенности которой — обивка сидений дорогой кожей, вставки из настоящего деревянного шпона и вентиляция сидений первого и второго рядов.

На рынке США пятиместный Jeep Grand Cherokee нового поколения появится уже этой осенью. Даже цены известны: от 37390 долларов за базовую версию до 63 тысяч за вариант Summit Reserve. Правда, гибридные внедорожники подоспеют только в первом квартале 2022-го, и цен пока нет. А поставки на экспорт начнутся позже.

Источник

2021 Grand Cherokee L

A LEGACY EXTENDED

WORRY-FREE MAINTENANCE FOR YOUR PEACE OF MIND

You will be automatically enrolled into the Jeep Wave® program with the purchase or lease of any 2021 Jeep® Brand vehicle. This premium customer care program is valid for 36 months from date of ownership and provides you with no additional cost worry-free maintenance and dedicated 24/7 support along with additional perks and benefits.

ALL-NEW GRAND CHEROKEE

The All-New 2022 Jeep® Grand Cherokee and the first-ever Grand Cherokee 4xe are coming. Available winter 2021, you can experience legendary style, exceptional capability and plug-in hybrid electric power. Let tomorrow’s adventure begin.

GREATNESS REDESIGNED

EXTRAORDINARY CAPABILITY

The highly versatile Grand Cherokee L offers three available 4×4 systems and a host of capability features designed for off-road trails, city streets and everything in between. Available all-weather capability and a Best-in-Class Maximum Towing Capacity of 7,200 pounds continue to advance the legendary reputation of Grand Cherokee.

ALL-NEW EXTERIOR DESIGN

A new sculpted exterior with a tapered roof optimizes aerodynamic performance without sacrificing space. The front view has been refreshed but remains reminiscent of its Grand Cherokee lineage. A full suite of available premium LED lighting completes the picture.

EXPANSIVE INTERIOR

The Most Awarded SUV Ever now comes with three rows that seat up to seven passengers and achieves Best-in-Class second-row legroom . New features like available 16-way adjustable power front seats with memory and massage help keep you comfortable while the available Quad-Zone Automatic Temperature Control makes for a cozier cabin for all.

EQUIPPED FOR YOUR SAFETY AND SECURITY

With the Most Available Safety and Security Features in its Class , the All-New Grand Cherokee L watches your back, front and sides. Drive confidently with over 110 standard and available safety and security features including Adaptive Cruise Control with Stop and Go , Forward Collision Warning , Active Lane Management , Blind Spot Monitoring and Rear Cross Path Detection and Automatic Emergency Braking .

THE PEAK OF TECHNOLOGY

Jeep® Connect services offer a new world of high-tech capabilities. Plus, the All-New Uconnect® 5 with an available 10.1-inch touchscreen is a pioneer in personalization with up to five user profiles and simultaneous dual-phone connectivity for passengers. Along with the available Head-Up Display and a new available McIntosh® MX950 Entertainment System with 19 speakers, the Grand Cherokee L makes a true leap forward from its groundbreaking predecessors.

Источник

2021 Grand Cherokee

GRAND CHEROKEE CAPABILITY

IN PURSUIT OF MORE

Grand Cherokee capability leaves nothing behind. Available all-weather prowess and an available Best-In-Class maximum towing capacity of 7,200 pounds combine to guide you in your restless pursuit of more.

GRAND CHEROKEE CAPABILITY

IN PURSUIT OF MORE

Grand Cherokee capability leaves nothing behind. Available all-weather prowess and an available Best-In-Class maximum towing capacity of 7,200 pounds combine to guide you in your restless pursuit of more.

TOP MARKS FOR TOWING

The Grand Cherokee is a confidently capable SUV with the credentials to back it up. From an available Best-in-Class towing capacity of 7,200 pounds to its legendary available 4×4 capability, Grand Cherokee has power and strength in its DNA.

An available Class-Exclusive Quadra-Lift® Air Suspension System and Trail Rated® ground clearance give the Grand Cherokee impressive 4×4 off-roading capability.

7,200-POUND TOWING CAPACITY

The Grand Cherokee has the strength to take on almost anything thanks to an available maximum towing capacity of up to 7,200 pounds .

LEGENDARY JEEP® BRAND AVAILABLE 4X4 CAPABILITY

An available Class-Exclusive Quadra-Lift® Air Suspension System and Trail Rated® ground clearance give the Grand Cherokee impressive 4×4 off-roading capability.

WORRY-FREE TRAVELS AHEAD

The changing seasons are no match for the Grand Cherokee and its available all-weather capabilities. With available systems, like the Quadra-Drive® II 4×4 System with Rear Electronic Limited-Slip Differential and the available Selec-Terrain® Traction Management System, you get impressive handling and performance on almost any road.

MOVE BEYOND BOUNDARIES

The Grand Cherokee Trailhawk® effortlessly blends comfort with confident Trail Rated® capability. Explore the off-road optimized features that equip Trailhawk with the grit to get up and go.

High-strength steel plates are engineered to help protect the underbody of your Trailhawk ® .

All-terrain Kevlar-reinforced tires give the Grand Cherokee Trailhawk® exceptional traction all year round.

This advanced 4×4 system can transfer up to 100% of engine torque to a single rear wheel, giving Trailhawk® impressive traction on unpredictable terrain.

RED TOW HOOKS

Bold red tow hooks provide superb functionality as well as a striking appearance.

SKID PLATES

High-strength steel plates are engineered to help protect the underbody of your Trailhawk ® .

ALL-TERRAIN TIRES

All-terrain Kevlar-reinforced tires give the Grand Cherokee Trailhawk® exceptional traction all year round.

QUADRA DRIVE® II

This advanced 4×4 system can transfer up to 100% of engine torque to a single rear wheel, giving Trailhawk® impressive traction on unpredictable terrain.

FORGE A NEW TRAIL

The Trail Rated® badge signifies exceptional capability under a variety of weather and road conditions. The five key areas of Trail Rated testing are traction, ground clearance, maneuverability, articulation and water fording .

TRACTION

WATER FORDING

MANEUVERABILITY

ARTICULATION

GROUND CLEARANCE

UNCOMPROMISING POWER

Power, efficiency and torque. The Grand Cherokee engines have everything you need to fuel your passion for adventure.

The available 5.7L HEMI® V8 engine provides up to 360 horsepower and 390 lb-ft of torque for a maximum towing capacity of up to 7,200 pounds . Fuel saving technology automatically deactivates four cylinders for added maximum efficiency when all eight are not necessary.

The 6.4L SRT® V8 engine is paired with an efficient eight-speed automatic transmission with five Drive Modes: Auto, Sport, Track, Snow and Tow. A Quadra-Trac® Active On-Demand 4×4 System provides exceptional handling in almost any condition while up to 475 horsepower and 470 lb-ft of torque give this powerhouse a towing capacity of up to 7,200 pounds .

High-strength, forged-alloy pistons, powder-forged connecting rods and sodium-cooled exhaust valves all add to the track-bred power of the Supercharged 6.2L V8 engine. Not only does it go from 0-60 mph in 3.5 seconds, but the Trackhawk® also boasts up to 707 horsepower and 645 lb-ft of torque, with a towing capacity of up to 7,200 pounds.

Источник

Оцените статью