Тяга поперечной устойчивости jeep

Содержание
  1. задний стабилизатор поперечной устойчивости
  2. Рекомендованные сообщения
  3. Присоединяйтесь к обсуждению
  4. Сейчас на странице 0 пользователей
  5. Бортжурналы
  6. MoparPlus
  7. Последние записи
  8. Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.
  9. Заметки 3aHyDного оптимиста
  10. Последние записи
  11. Не успел поставить фаркоп.
  12. задний стабилизатор поперечной устойчивости
  13. Рекомендованные сообщения
  14. Присоединяйтесь к обсуждению
  15. Сейчас на странице 0 пользователей
  16. Бортжурналы
  17. MoparPlus
  18. Последние записи
  19. Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.
  20. Заметки 3aHyDного оптимиста
  21. Последние записи
  22. Не успел поставить фаркоп.
  23. Шимми победима
  24. Усиленный стабилизатор
  25. Рекомендованные сообщения
  26. Присоединяйтесь к обсуждению
  27. Сейчас на странице 0 пользователей
  28. Бортжурналы
  29. MoparPlus
  30. Последние записи
  31. Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.
  32. Заметки 3aHyDного оптимиста
  33. Последние записи
  34. Не успел поставить фаркоп.
  35. Шимми победима

задний стабилизатор поперечной устойчивости

Автор: dmrv59 ,
16 декабря 2013 в Технический форум ZJ (ZG)

Рекомендованные сообщения

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Сейчас на странице 0 пользователей

Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

Бортжурналы

MoparPlus

Бортжурнал пользователя MoparPlus в General

  • 187
    записей
  • 93
    комментария
  • 21494
    просмотра

Последние записи

Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.

Появилась первая часть мегаобзора поломок Гранд Чероки. Открывает серию Пентастар 3.6. Подготовили статью со ссылками на часть использованных документов, устройство масляного насоса, систему смазки, как разваливается рокер, чудеса ERC и прочие технические радости. Материал весьма объёмный, разношёрстный и редкий.

Вопрос постоянным читателям.

1. Сколько понадобилось дней/часов чтобы прочитать и обработать информацию по WK2? Без учёта съёмок

2. Каким будет окончательный хронометраж всех частей?

Смело насыпайте плюсов в карму и жмите лейкоцит.

  • Подробнее.
  • 0 комментариев

Заметки 3aHyDного оптимиста

Бортжурнал пользователя 3aHyDa в Grand Cherokee

  • 1
    запись
  • 1
    комментарий
  • 203
    просмотра

Последние записи

Не успел поставить фаркоп.

Печально начинать свою историю с такого события, но сегодня в пробке на Можайском моему Чирику в опу въехала дама на стареньком лансере.

Пришлось на всякий случай еще и скорую вызывать и придерживать, пока припадок не закончился.

Интересно, как она права получила? еще и чужого ребенка везла.

раздавив лансеру передок, Чирик почти отделался ссадинами на бампере и накладке. почти, потому что даму заклинило как раз с нажатым газом, поэтому небольшая, но с пробитием ЛКП вмятина почти на самом краю двери багажника имеется

это ж теперь всю дверь перекрашивать?

Теперь и Чирик у меня в попу раненый
второй по счету Фрил откатал год, прежде чем об него умер лексус на МКАДе

Вообще, конечно, после собранного индусами европейца, собранный, как говорят, мексиканцами американец, выглядит немного кондово — много комфорта, нормальная динамика (3.6), но где-то местами не хватает чего-то ставшего привычным за прошедшие 15 лет и 300+тыс пробега. Но об этом позже.

Источник

задний стабилизатор поперечной устойчивости

Автор: dmrv59 ,
16 декабря 2013 в Технический форум ZJ (ZG)

Рекомендованные сообщения

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Сейчас на странице 0 пользователей

Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

Бортжурналы

MoparPlus

Бортжурнал пользователя MoparPlus в General

  • 187
    записей
  • 93
    комментария
  • 21494
    просмотра

Последние записи

Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.

Появилась первая часть мегаобзора поломок Гранд Чероки. Открывает серию Пентастар 3.6. Подготовили статью со ссылками на часть использованных документов, устройство масляного насоса, систему смазки, как разваливается рокер, чудеса ERC и прочие технические радости. Материал весьма объёмный, разношёрстный и редкий.

Вопрос постоянным читателям.

1. Сколько понадобилось дней/часов чтобы прочитать и обработать информацию по WK2? Без учёта съёмок

2. Каким будет окончательный хронометраж всех частей?

Смело насыпайте плюсов в карму и жмите лейкоцит.

  • Подробнее.
  • 0 комментариев

Заметки 3aHyDного оптимиста

Бортжурнал пользователя 3aHyDa в Grand Cherokee

  • 1
    запись
  • 1
    комментарий
  • 203
    просмотра

Последние записи

Не успел поставить фаркоп.

Печально начинать свою историю с такого события, но сегодня в пробке на Можайском моему Чирику в опу въехала дама на стареньком лансере.

Пришлось на всякий случай еще и скорую вызывать и придерживать, пока припадок не закончился.

Интересно, как она права получила? еще и чужого ребенка везла.

раздавив лансеру передок, Чирик почти отделался ссадинами на бампере и накладке. почти, потому что даму заклинило как раз с нажатым газом, поэтому небольшая, но с пробитием ЛКП вмятина почти на самом краю двери багажника имеется

это ж теперь всю дверь перекрашивать?

Теперь и Чирик у меня в попу раненый
второй по счету Фрил откатал год, прежде чем об него умер лексус на МКАДе

Вообще, конечно, после собранного индусами европейца, собранный, как говорят, мексиканцами американец, выглядит немного кондово — много комфорта, нормальная динамика (3.6), но где-то местами не хватает чего-то ставшего привычным за прошедшие 15 лет и 300+тыс пробега. Но об этом позже.

Источник

Шимми победима

50mph, is the worst possible downside to having a coil-sprung vehicle with a track bar setup such as the WJ, XJ, ZJ, and TJ use. Death Wobble is also extremely difficult to try to diagnose, because it is actually caused by slop in the entire steering system as a whole, not by one component. To diagnose correctly, one needs to look for «play» everywhere there is something that could have «play» in it. It»s time consuming, and downright dangerous while you are in «test phase», trying to exorcise this demon from your Jeep.

The thing I tell people to start with is a visual inspection. Spend 10 minutes under the front end and visually inspect each one of the steering components for shiny steel, which would be indicative of metal that»s moving around when it»s not supposed to be. Pay careful attention to the track bar, as it»s usually the culprit in most cases. If any of your bolts are even the least bit loose, Death Wobble can manifest itself and make your life a living hell.

If everything looks to be «normal» and you»ve checked bolt tightness on the track bar, the next thing to do is to start with an alignment, making sure that caster is set correctly as well as toe-in. If you have been offroading and have bent your tie rod even slightly, it»ll throw off the alignment. Plus, it»s only $40 or so.

If you are certain that it»s set correctly and you»ve not replaced any other front end components recently that may have caused the oscillation to begin, I tell people the next most suspect thing is the factory front track bar. Over time, the tie rod end on the upper portion of the bar develops «play» in it, and the lower end has a rubber isolator bushing in it that allows the oscillation to occur. Aftermarket bars generally come with urethane bushings that allow much less «play» in the way of movement. The problem with most aftermarket track bars for the Jeep is that they also come with either a heim joint, Johnny joint, or tie rod end on the upper end of the bar, which works fine for a while, but wears out over time, leaving you right back where you started, with a mess in your shorts, a temporarily deaf right ear from the wife screaming, and the frustration with your entire Jeep in general. NOT good. The reason why I created my Track Bar Conversion for XJs and ZJs is to eliminate that problematic (and expensive to have to replace when it wears out) joint as well as for the additional flex benefits. If you are running an XJ or ZJ with more than 3″ of lift, I highly recommend you check it out. Many aftermarket track bars as well as the stock track bar are completely ineffective in managing Death Wobble due to their «effective angle of operation» if you are above 3″ of lift. Bear in mind that another alignment is necessary after replacing any front end components if Death Wobble still remains. Sometimes you get lucky and don»t need one. but be wary.

The next thing to check is your steering stabilizer. I»ve found that replacing it generally doesn»t eliminate death wobble directly, but that it usually cures some OTHER poor handling characteristics that cause the onset of Death Wobble, such as wandering, and a new one seems to tighten up the entire steering system. I ONLY recommend the OME SD40 stabilizer because it seems to be tighter than the other models on the market. It»s also the most heavy duty.

The last thing that I can mention that has caused Death Wobble in the past is hub bearings. If there is a little slop in them over the years and miles, they MAY indeed help to cause the oscillation as well. I mentioned them last because they are the most expensive to replace and least likely to be the root of the problem. While you have the front end apart, you should consider adding some offset upper ball joints to your Jeep to return the caster back to what a stock Jeep would be if you are running say 4″ of lift or more. I don»t necessarily recommend this for the «93

«95 full-time 4×4 (NP249 transfer case) ZJ models, though, because it tends to add more vibration to the front drive shaft since you are also turning your pinion angle downward in conjunction with the caster angle improvement. you can»t have one without the other.

Hopefully this short checklist gets you started on the right foot and helps to cure your Death Wobble.

ЗЫ: Я вчера на эту статейку наткнулся.

так однозначно определить причину нельзя . у меня, к примеру, это был задир на ступице — приведший к дисбалансу колеса.

Источник

Усиленный стабилизатор

Автор: Geodezёr ,
24 мая 2012 в Доп. оборудование и тюнинг WJ (WG)

Рекомендованные сообщения

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Сейчас на странице 0 пользователей

Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

Бортжурналы

MoparPlus

Бортжурнал пользователя MoparPlus в General

  • 187
    записей
  • 93
    комментария
  • 21494
    просмотра

Последние записи

Cтатьи про ремонт. Выпуск №113.

Появилась первая часть мегаобзора поломок Гранд Чероки. Открывает серию Пентастар 3.6. Подготовили статью со ссылками на часть использованных документов, устройство масляного насоса, систему смазки, как разваливается рокер, чудеса ERC и прочие технические радости. Материал весьма объёмный, разношёрстный и редкий.

Вопрос постоянным читателям.

1. Сколько понадобилось дней/часов чтобы прочитать и обработать информацию по WK2? Без учёта съёмок

2. Каким будет окончательный хронометраж всех частей?

Смело насыпайте плюсов в карму и жмите лейкоцит.

  • Подробнее.
  • 0 комментариев

Заметки 3aHyDного оптимиста

Бортжурнал пользователя 3aHyDa в Grand Cherokee

  • 1
    запись
  • 1
    комментарий
  • 203
    просмотра

Последние записи

Не успел поставить фаркоп.

Печально начинать свою историю с такого события, но сегодня в пробке на Можайском моему Чирику в опу въехала дама на стареньком лансере.

Пришлось на всякий случай еще и скорую вызывать и придерживать, пока припадок не закончился.

Интересно, как она права получила? еще и чужого ребенка везла.

раздавив лансеру передок, Чирик почти отделался ссадинами на бампере и накладке. почти, потому что даму заклинило как раз с нажатым газом, поэтому небольшая, но с пробитием ЛКП вмятина почти на самом краю двери багажника имеется

это ж теперь всю дверь перекрашивать?

Теперь и Чирик у меня в попу раненый
второй по счету Фрил откатал год, прежде чем об него умер лексус на МКАДе

Вообще, конечно, после собранного индусами европейца, собранный, как говорят, мексиканцами американец, выглядит немного кондово — много комфорта, нормальная динамика (3.6), но где-то местами не хватает чего-то ставшего привычным за прошедшие 15 лет и 300+тыс пробега. Но об этом позже.

Источник

Шимми победима

50mph, is the worst possible downside to having a coil-sprung vehicle with a track bar setup such as the WJ, XJ, ZJ, and TJ use. Death Wobble is also extremely difficult to try to diagnose, because it is actually caused by slop in the entire steering system as a whole, not by one component. To diagnose correctly, one needs to look for «play» everywhere there is something that could have «play» in it. It»s time consuming, and downright dangerous while you are in «test phase», trying to exorcise this demon from your Jeep.

The thing I tell people to start with is a visual inspection. Spend 10 minutes under the front end and visually inspect each one of the steering components for shiny steel, which would be indicative of metal that»s moving around when it»s not supposed to be. Pay careful attention to the track bar, as it»s usually the culprit in most cases. If any of your bolts are even the least bit loose, Death Wobble can manifest itself and make your life a living hell.

If everything looks to be «normal» and you»ve checked bolt tightness on the track bar, the next thing to do is to start with an alignment, making sure that caster is set correctly as well as toe-in. If you have been offroading and have bent your tie rod even slightly, it»ll throw off the alignment. Plus, it»s only $40 or so.

If you are certain that it»s set correctly and you»ve not replaced any other front end components recently that may have caused the oscillation to begin, I tell people the next most suspect thing is the factory front track bar. Over time, the tie rod end on the upper portion of the bar develops «play» in it, and the lower end has a rubber isolator bushing in it that allows the oscillation to occur. Aftermarket bars generally come with urethane bushings that allow much less «play» in the way of movement. The problem with most aftermarket track bars for the Jeep is that they also come with either a heim joint, Johnny joint, or tie rod end on the upper end of the bar, which works fine for a while, but wears out over time, leaving you right back where you started, with a mess in your shorts, a temporarily deaf right ear from the wife screaming, and the frustration with your entire Jeep in general. NOT good. The reason why I created my Track Bar Conversion for XJs and ZJs is to eliminate that problematic (and expensive to have to replace when it wears out) joint as well as for the additional flex benefits. If you are running an XJ or ZJ with more than 3″ of lift, I highly recommend you check it out. Many aftermarket track bars as well as the stock track bar are completely ineffective in managing Death Wobble due to their «effective angle of operation» if you are above 3″ of lift. Bear in mind that another alignment is necessary after replacing any front end components if Death Wobble still remains. Sometimes you get lucky and don»t need one. but be wary.

The next thing to check is your steering stabilizer. I»ve found that replacing it generally doesn»t eliminate death wobble directly, but that it usually cures some OTHER poor handling characteristics that cause the onset of Death Wobble, such as wandering, and a new one seems to tighten up the entire steering system. I ONLY recommend the OME SD40 stabilizer because it seems to be tighter than the other models on the market. It»s also the most heavy duty.

The last thing that I can mention that has caused Death Wobble in the past is hub bearings. If there is a little slop in them over the years and miles, they MAY indeed help to cause the oscillation as well. I mentioned them last because they are the most expensive to replace and least likely to be the root of the problem. While you have the front end apart, you should consider adding some offset upper ball joints to your Jeep to return the caster back to what a stock Jeep would be if you are running say 4″ of lift or more. I don»t necessarily recommend this for the «93

«95 full-time 4×4 (NP249 transfer case) ZJ models, though, because it tends to add more vibration to the front drive shaft since you are also turning your pinion angle downward in conjunction with the caster angle improvement. you can»t have one without the other.

Hopefully this short checklist gets you started on the right foot and helps to cure your Death Wobble.

ЗЫ: Я вчера на эту статейку наткнулся.

так однозначно определить причину нельзя . у меня, к примеру, это был задир на ступице — приведший к дисбалансу колеса.

Источник

Читайте также:  Замена шкворней уаз буханка мост спайсер
Оцените статью